Jaarverslag interne competitie 2014-2015

Het afgelopen seizoen is de interne competitie bijgehouden op de Dubbelschaak site. Ik verwijs dus graag daarnaar voor wat betreft de eindstanden in de groepen, Meierij uitslagen, topcompetitie en nog veel meer.

Afgelopen seizoen werden er voor de interne competitie 245 partijen gespeeld. Dit is exclusief de Meierij Beker wedstrijden, avondcompetitie en KNSB/NBSB beker wedstrijden. Dit zijn er fors meer dan vorig jaar, ongeveer 15% meer partijen! Deze toename is voornamelijk te danken aan de aanwas van enkele nieuwe leden die zich vaak op de clubavond lieten zien.

Clubkampioen is Job de Lange geworden. Hij wist de titel te grijpen zelfs zonder het spelen van een Playoff. Dit kreeg hij voor elkaar door gedurende het seizoen zijn voorsprong op de concurrenten zodanig uit te breiden dat het gat groot genoeg was om een playoff te voorkomen. Een grandioze prestatie wat niemand ooit eerder is gelukt sinds de invoering van het Keizer Systeem.

Het zal dan ook niemand verbaas hebben dat Job en passant de topcompetitie wist te winnen en daarin de concurrenten ook ver achter zich liet.

De finale van de Meierij Cup is nog niet gespeeld op het moment van schrijven. De finalisten, Job en Hans Heijstek, hebben de opdracht gekregen deze finale in ieder geval voor de ALV gespeeld te hebben. Als het goed is weten we dus wie de winnaar is tijdens de ALV.

De Meierij Cup was overigens weer sterk bezet afgelopen seizoen. Lieten vorig seizoen de sterkere schakers deze competitie nog schieten, daar ze zich hadden opgegeven voor de topcompetitie, nu schreven ze zich voor beiden in!

Vooruitlopend

De competitie zoals we die afgelopen seizoen gespeeld hebben zal niet in opzet veranderen. Een puntje van aandacht is wel de aanvangstijd van de interne partijen het komende seizoen. De aanvangstijd is om 20u en vanaf dat moment mogen de klokken gestart worden. Het is namelijk erg vervelend als je netjes voor 20u binnen komt en je tegenstander komt pas iets voor half 9 komt opdagen.

De wedstrijdleiding zal hier ook strenger op toezien en vaker een herindeling doen om 20u15 als de tegenstander er niet is.

Voor wat betreft de Meierij Cup zal komend seizoen sneller aangevangen worden met de voorronden. Op deze manier hoopt de wedstrijdleiding te voorkomen dat de planning van de finales weer in de knel komt op het einde van het seizoen door de vroege vakantiegangers.

Afsluitend

Voor komend seizoen hopen we op wederom een gezellig jaar met opnieuw fantastische partijen op elk niveau!

Martien van der Meijden

Interne competitieleider Dubbelschaak ´97

De eindstand in de interne competitie was als volgt:

[table id=11 /]

De eindstand in de topcompetitie was:

[table id=10 /]

Snelschaak kampioen: Brent Burg

Rapid kampioen: Franck Steenbekkers

Winnaar Meierij Cup: Job of Hans H…

Winnaar losercup finale Meierij: Gilion Berkelmans!

Laat een reactie achter

Je emailadres is niet zichtbaar